lördag 9 januari 2016

Ommålning av växthus


I år vill jag måla insidan av växthuset vitt. Hittills har vi haft det träfärgat och rent, men trots att träet är behandlat på utsidan så tränger det in en hel del vatten och reglarna får flammiga fuktfläckar. Inte vidare snyggt.

 

Under våren åker allt ut och efter en rejäl rengöring med såpa så ska det alltså bli vitt. Eftersom jag är en solfanatiker av hög rang så ser jag fram emot det extra ljuset som allt det vita innebär. Jag har lite funderingar på ommöblering också, men det känns inte lika viktigt eftersom rummet fungerar fint som det är. Vi har det endast som en viloplats och här inne går det alldeles utmärkt att sova en stund. Hihi!


4 kommentarer:

  1. Det kommer att bli sådan skillnad! Och även om ni inte har så mycket växter där (varför inte?), så får de som är där, det ljusare. Vi målade i vårt uterum och det blev också ett rejält lyft och mycket ljusare./ Britt

    SvaraRadera
  2. Vitt reflekterar ju ljuset och blir mycket ljusare än vad själva färgen i sig är. Det kommer både växterna och säkert du med att gilla.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Oh, men jag tycker det ser så fint ut som det är och hur går det med den vita färgen, lyfter inte den, fukten kommer väl fortfarande in fastän det blir målat? Du milde vilken positiv kommentar jag fick till! Glöm den. Växthuset är jättefint i vilket fall som helst! Jag önskar jag hade ett sånt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Det blir nog toppen att måla det vitt. Kommer kännas ljust och fräscht och nästan som nytt gissar jag. Ska bli kul att se hur det blir när det är färdigt :-)
    Önskar dig en skön helg!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.