fredag 1 januari 2016

Hej 2016! Och hej ljuset!

2016 kommer att bli det bästa året på länge. Jag känner det i varje cell i hela kroppen. Jag har sååå mycket mer lugn i kroppen och sååå mycket konkreta tankar om vad jag faktiskt vill göra med min trädgårdstid. Jag ser verkligen fram emot den kommande säsongen.

Här hemma blir det en lugn dag idag. Möjligen tar jag mig ut i trädgården och gräver upp lite jordärtskockor till middagen. Möjligen. Jag får se. Just nu, när jag sitter i myskläder, känns det nämligen som ett jätteprojekt, så jag får se om jag klarar av det. Hihi!


Ljuset har vänt. Halleluja! Det är hela åtta minuter mer ljus idag än vad det var den 22 december. Vinden är visserligen kall, och vintern är säkerligen på väg, men ändå. Ljuset har vänt och det kommer en vår så småningom.


Håll koll på solens upp- och nedgång på:  Soltimmar

4 kommentarer:

  1. Det låter positivt, så som jag skriver om i förutsägelserna i mitt senaste inlägg. Bara det att idag är en parentes, trött och dimmig som vädret utanför.
    Gott Nytt År
    Luna

    SvaraRadera
  2. Bara det att dagen är längre, är hoppfullt.
    Idag är jag rätt trött så det blir nog inte mycket gjort, men imorgon blir det nya tag. Och kanske bättre väder. Idag är det snöslask. / Britt

    SvaraRadera
  3. Oj inte dåligt att du kan ut och gräva upp lite mat från trädgården!!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Jaa! Det är så skönt när det börjar ljusna igen! :) Om det kommer lite snö snart kan det också vara trevligt eftersom det då blir ännu ljusare, om det bara får ligga lite. Jag känner också att 2016 kommer bli det bästa året på väldigt länge! Jag är laddad. :) God fortsättning! <3

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.