söndag 10 januari 2016

Fröbeställning

Sådär ja. Då har jag skickat in min beställning till Impecta. Precis som jag hade tänkt blev det bara grönsaksfröer av välkända modeller. Modeller som jag vet fungerar bra hos mig.
Tomaten Gardener´s Delight hade jag förra året t ex och den blev en storfavorit i familjen. Den gav mängder med frukt som var söta och goda. Perfekt sort för oss så den är självklart beställd.


I år hoppas jag på att kunna få till miljön runt mina pallkragar. För tillfället står de mitt på gräsmattan och det fungerar visserligen utmärkt, men det hade ju varit roligt om köksträdgården kändes mer som ett eget rum. I fantasin provar jag alla möjliga tänkbara varianter - grus, trädäck, stenläggning och bark. Grus och stenläggning har jag haft i tidigare köksträdgårdar, men det var ett ständigt pyssel att hålla ogräset borta, så det lockar inte. För tillfället är jag mest inne på ett trädäck, men platsen lutar lite så det är lite pyssel att få det hela snyggt... Nå, vi får se hur det blir. Tills jag har bestämt mig fortsätter jag med gräs.



3 kommentarer:

  1. Ibland är det bra att saker och ting får ligga till sig och man får fundera över hur man vill ha det. Ta ett extra varv i hjärnan☺Rumslighet är viktigt för känslan i trädgården tycker jag hur stor eller liten den än är. Hoppas du kommer fram till hur du vill ha det.
    Må så gott och lycka till med frösådden
    Milla

    SvaraRadera
  2. Tomaten Gardener´s Delight är en god sort. Den prövade jag i förra trädgården där jag hade växthus. Nu blir det mest busktomater, men det blev misslyckat även det förra året. Vi får se hur jag gör i år...kanske har du någon bra sort att rekommendera.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Den tomatsorten är bra. Jag har nyss fått mina frön och är så sugen på att sätta igång. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.