fredag 25 december 2015

Tjoho! Det låg spännande läsning under julgranen!

Efter en hektisk december med tusen bollar i luften så kan jag äntligen sitta ner och gå ner i varv. Och jag sitter bredvid min stora julklappshög och undrar om jag verkligen har varit så här snäll det gångna året...

Juldagen är här med sitt totala lugn och jag ska alldeles strax luta mig tillbaka och läsa i två av mina julklappsböcker - Gardening at Longmeadow av Monty Don och Trädgårdsterapi av Gunilla Nilsson.


Den förstnämnda har stått på önskelistan i ett par år och jag jublar lite extra över den. Jag älskar Gardeners World och försöker se varenda avsnitt, så det här är ett perfekt komplement till den serien. Den andra, trädgårdsterapi, ska jag nyfiket ta en närmare titt på. Att få lugn från trädgården är en självklarhet för mig, men det är ju jättekul att ta reda på lite mer varför det kan vara på det sättet och om det finns något man kan göra för andra - hur kan jag dela med mig av min trädgård och på så sätt ge lite grön energi?


Hoppas ni alla har haft (och fortfarande har såklart) en riktigt skön jul. Var rädda om varandra!

4 kommentarer:

  1. Fina presenter!
    Önskar god fortsättning på julen
    Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt med böcker och inspiration!
    Hoppas att din jul också är lugn och vilsam, vi har ju ett par ryggar som behöver återhämta sig och bli ännu starkare inför kommande roliga projekt i trädgården! ;-)

    SvaraRadera
  3. Kul med nya böcker!
    Öskar dig en fin fortsättning på julen!
    GUnilla

    SvaraRadera
  4. God fortsättning och det låter som väldigt bra terapi när allting gått i racerfart! Här är väldigt lugnt, vi har haft norska stormen och åskväder av väldig kaliber idag, men nu har det lugnat ner sig.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.