lördag 26 december 2015

Minimajs och sparris

Julen har passerat och Impecta-katalogen har kommit. Innebär det att det snart är vår? Att jag snart kan börja gräva? Plantera? Dricka te i solen? Nä, det innebär det nog inte. Men det innebär i alla fall att det är fritt fram att planera.

Beställa fröer är det väl ändå fritt fram för? Jag ska satsa på enbart grönsaksklassiker här hemma i år. Det blir rädisor, sallad, dill, purjolök... Tja, ni hör. Bara gamla kändisar. Minimajs är en självklarthet och i år ska jag ha två sorter - Minipop (som jag har odlat flera år) och nyheten Snobaby. Ska bli spännande och se om det är någon skillnad på deras växtsätt. Det här är en växt jag gärna vill ha mängder av.

Snobaby. Bild lånad från Impecta.
Förutom minimajs ser jag fram emot årets sparrisar. 2016 är nämligen året då plantorna har stått i tre år! Det i sin tur betyder att jag kan skörda alla uppstickande skott utan att oroa mig för att plantan blir fördärvad. Hurra! Finns det något godare än lättstekt sparris med parmesan?

God fortsättning hörrni!

1 kommentar:

  1. Jag bläddrade noggrant igenom Impectakatalogen, men har ännu inte gjort någon beställning. Ska kolla andra fröfirmor också. God fortsättning. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.