torsdag 31 december 2015

Gott nytt år!

Solen skiner på årets sista dag. Luften är frisk och det blåser rätt så kallt. Faktiskt är det ett underbart väder!


I trädgården knastrar det frostigt under fötterna när jag tar en liten promenadrunda. Vattnet har som väl är sjunkit undan och jag håller varenda tumme och tå för att växterna inte får några större skador efter översvämningen (se förra inlägget).


Det här är lagom mycket vinter för mig. Jag nöjer mig mer än väl med frost. Någon snöflingor behöver inte besvära sig med att landa här. Det finns säkert andra platser där de är mer välkomna.


Nä, snö klarar jag mig utan. Däremot får det gärna vara kallare under en period så att mördarsniglarna reduceras i antal till våren. Kyla utan isolerande snötäcke är sämsta möjliga miljö för dem, så det röstar jag för.


Avslutningsvis önskar jag er alla ett:

Gott slut och ett Gott Nytt År! 

Jag önskar er det allra bästa. Må så gott!

11 kommentarer:

  1. Det vädret får min röst också. Eftersom sniglarna för inte så längesedan var ute och kröp, så har de kanske inte hunnit så djupt ner. Tänk att vara så illa omtyckta som sniglar, liljebaggar, löss och mycket annat är. Och nu ska vi ju vara snälla. Gott nytt år. / Britt

    SvaraRadera
  2. Skönt att vattnet sjunkit undan och växterna slapp fotbadet mitt i vintern.

    Ett Gott Nytt År till dig också

    /Gunilla

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dig ett riktigt gott nytt år!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Tack för din rara kommentar! Jag läser det mesta du skriver också. Tur att vattnet sjönk undan. Det såg riktigt jobbigt ut i förra inlägget. Nöjer mig också gärna med frost, men här ligger lite snö kvar här och var. Mer väntas i natt.
    Gott Nytt och kram
    Anette

    SvaraRadera
  5. Oj, så vackra bilder och man ser ljuset i dom!
    Gott Nytt År,
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Så skönt att vattnet runnit undan! Hoppas nu att skadorna blir obefintliga.
    Här har vi nu fått ett par centimeter snö till slut - och det räcker utmärkt för min del! Gott slut och ett riktigt gott 2016!

    SvaraRadera
  7. Så vackert med frost! Jag vill gärna ha lite vinter jag också nu....Hoppas du får ett härligt 2016!

    SvaraRadera
  8. Det har varit en härlig dag i nordöstra Skåne också.
    Jag har tassat några varv i trädgården och börjar redan drömma om den kommande säsongen!
    Gott slut och gott nytt år önskar jag dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Vackert med frost - fast jag gillar när snön bäddar in trädgården och världen också. Skönt att vattnet runnit undan så växterna klarar sig.
    Ett riktigt Gott Nytt 2016 önskar jag dig !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder. Tack själv för ett trevligt år.
    Tack även för din inbjudan kanske vi ses en vacker dag. Hade mer än gärna kommit till din trädgård.
    Nyårskram
    Annika

    SvaraRadera
  11. Gott nytt år! Helst med lite snö så mina sådder inte fryser ihjäl.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.