måndag 23 november 2015

Snö, snö, snö. Och en blommande kaprifol!

Efter helgens blåsiga och snöiga väder så är det en fin dag idag. Himlen är blå och solen skiner. Någon värme är det inte. Tvärtom visar termometern minus 8 grader, vilket måste vara någon sorts rekord i våra trakter så här års.


Jag vill inte gärna vara ute, men en liten promenad runt huset fick det i alla fall bli. Dagens överraskning var utan tvekan kaprifolen som levererade en fantastiskt färgsprakande blomma mot allt det vita!





Blogginspirationen lyser lite med sin frånvaro för tillfället. Jag har lite svårt att fokusera på den när allt omkring oss är så mörkt och dystert. Bloggandet känns lite trivialt. Å andra sidan kanske jag borde blogga mer än någonsin och på det sättet få in lite positiv energi i min vardag. Hm, kanske.

3 kommentarer:

  1. Jovisst känn det så. Men det blir ju inte bättre av att inte blogga, om man vill det. När det är kallt ute mister man litet lusten för det också. Men en blommande kaprifol lyser verkligen upp. / Britt

    SvaraRadera
  2. Härliga vinterbilder du bjuder på idag !
    Bloggandet är alltid feelgood för mig - får alltid ny energi när jag håller på.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket snö ni fått, här är det kallt med ett tunt snötäcke. Häftigt med den envisa kaprifolen, ibland krockar årstiderna på ett märkligt sätt.

    Jag tycker det är en upplevelse att drömma tillbaka till det som nu definitivt är över för denna gång, jag glömmer faktiskt bort hur fint det var när solen sken och luften värmde.

    /Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.