söndag 1 november 2015

Ny energi i höstskogen

Ibland behöver man tänka. Eller rättare sagt - ibland behöver man låta tankarna vandra som de vill medan man bara betraktar dem. Stunder med betraktade tankar leder ofta till insikter och bättre mående. Det handlar i grund och botten om acceptans. Jag hörde en gång en man säga: "Om man klagar har man inte accepterat tillvaron". Så försöker jag leva - genom förändring och acceptans.


Idag behövde jag låta tankarna vandra så jag tog mig till Järavallens strövområde. Järavallen är ett naturreservat med härligt variationsrik skog och natur. Solen sken inte, men det var vindstilla och relativt varmt.

Skogen visade sig från sin allra bästa sida och jag tillät mig att sparka i löven, andas in höstluften och hålla utkik efter svamp (vilket är lite märkligt eftersom jag faktiskt inte är det minsta förtjust i svamp).


Efter en lagom runda på 5 km så kändes både hjärna och hjärta bättre. Nu är jag redo för kommande veckas utmaningar.



4 kommentarer:

  1. Det var en riktig energiskog. / Britt

    SvaraRadera
  2. Låter sunt i mina öron, att göra det man mår bra av. Och jag tänker ofta hur mycket naturen betyder för oss människor, att vi inte är mer rädd om den är för mig en gåta.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Tänkvärda ord till härliga bilder!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Låter som ett jättebra sätt att få ny energi av! Jag går rätt mycket, och det ger verkligen energi tycker jag, det blir nästan ett behov. Man tänker så bra då. Och sparka i löv lät mysigt, det skall man verkligen tillåta sig att göra ;)

    Nu hoppas vi på en bra vecka!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.