söndag 15 november 2015

Födelsedag

I dagarna som gick fyllde systerns fina affär 4 år. Det har varit fyra spännande år med många utmaningar och framgångar. Hurra för Trädgårdsidyll!

Igår firades högtidsdagen med lite extra trevligheter i butiken och självklart var jag där. Affären var full av folk, men jag lyckades undvika dem när det var dags för fotografering. Här nedan kommer några bilder.


Advent är visserligen i antågande, men så mycket advents- och julpynt finns inte i butiken riktigt än. Å andra sidan behöver man inte så mycket för att skapa stämning. Det här vackra bordet i glas, grönt och vitt ger en härligt vintrig känsla.


Trädgårdsidyll har många olika saker i butiken - krukväxter, krukor, ljus, snittblommor, dekorationer... Ljusfat av olika slag finns alltid - anpassade efter säsong och i olika prisklasser. Superfina.


Ljuslyktorna i koppar och eldiga färger skapar höstkänsla. Den lilla fågeln är pricken över i:et i den här delen av butiken.


Jag försökte ta flera olika översiktsbilder på butiken men misslyckades kapitalt. Än en gång skyller jag på min envishet att använda mobilkameran. Nåja. I den inre delen av butiken finns en inspirations- och vilohörna som verkligen gör besöket i butiken till något alldeles extra. Här står två bekväma fåtöljer tillsammans med varma ting, tidningar att inspireras av och färska snittblommor. 

Om du vill se bättre bilder och läsa mer om den här fina butiken kan du titta in på deras hemsida: tradgardsidyll.se

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att det går bra för din syster. Affären ser mysig ut och jag tycker nog att dina bilder gav den rättvisa. Är ofta neråt Skåne, men stannar alltid i Malmö, men någon gång kanske man kan göra ett besök där. / Britt

    SvaraRadera
  2. Kul! Det ser mysigt ut i butiken. :-)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.