söndag 13 september 2015

Det var ju det här med köpstopp förstås...

Igår var jag på höstmarknad på systerns fantastiska trädgårdsbutik - Trädgårdsidyll. (Klicka HÄR om ni vill kika på deras hemsida.) Jag hade köpstopp och skulle därför inte köpa någonting. Inte så mycket som en blomknopp skulle följa med hem.

Låt mig säga det så här: det gick åt skogen. Såklart. Men jag tyckte ändå jag var ganska duktig. Jag köpte faktiskt inte halva affären utan bara tre ljung, vilket måste anses vara en bedrift.


Nu är ljungen planterad i en av våra stora upphöjda lådor på altanen. Små småningom ska det pyntas ytterligare med pumpor och nån ljusslinga, men för tillfället får det räcka så här.



6 kommentarer:

  1. Det är inget roligt påhitt det där med köpstopp. Ljungen blev jättefin mot huset. Låter kul med pumpor och ljus så småningom. Britt

    SvaraRadera
  2. Vackert! Och strongt att inte köpa mer tycker jag? ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det skulle inte vara något frågetecken på det, jag tycker det var strongt! :D

    SvaraRadera
  4. Köpstopp låter ju inte riktigt hälsosamt. Tre Ljung låter som rena medicinen, om du frågar mig.

    SvaraRadera
  5. Härligt med ljung! Jag har också lite i en kruka. =)

    SvaraRadera
  6. Vackert!
    Det där med köpstopp är inte lätt, men du klarade det hela med bravur! =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.