måndag 10 augusti 2015

Skygg donna

Ända sedan vi fick våra tre nya sköldpaddor i dammen har jag försökt att fotografera dem. Det har varit en svår kamp minst sagt. Vi vet att de ligger uppe och solar, men så fort de hör fotsteg har de plumsat i vattnet.
I går lyckades jag smyga fram barfota. Med kameramobilen smög jag mig runt ena pergolastolpen och tog några bilder utan att egentligen se vad jag höll på med.

Här är hon i alla fall. Vår "nya" gulörade vattensköldpadda. Enligt förra ägaren är hon 17 år gammal.


Hon är fin. Majestätisk på något sätt. Nu hoppas vi bara att hon snart ska bli lika nyfiken som våra rödörade som kommer fram till trädäcket så fort man närmar sig.

3 kommentarer:

  1. Ja hon ser litet svårfotad ut, inte bara gulörad. Vad kul det verkar med sköldpaddor. Litet lagom djur. / Britt

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Det är något med sköldpaddor, jag skulle gärna ha såna. Grattis till att ha lyckats fota henne!

    SvaraRadera
  3. Verkar spännande med sköldpaddor i damm.Klart hon måste få lite tid på sig. Kan du inte berätta lite mer om köldpaddorna.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.