tisdag 25 augusti 2015

Planta i retur

I våras drev jag upp en väldig mängd med paprikaplantor. Under några veckor badade vi i plantor och jag började dela ut åt höger och vänster. Åtta plantor behöll jag och satte i växthuset.

Inte en enda av våra plantor klarade sig undan snigelinvasionen. Stubbar var allt som till slut var kvar och jag tvingades förlika mig med att inte kunna skörda någon egen paprika i år. Sorgligt kändes det allt.

Men nu har en av mina plant-bebisar återkommit!


En av mina arbetskollegor fick tre plantor av mig i våras och hennes växte som de skulle. Frukter har hon visst också kunnat plocka. Idag fick jag tillbaka en av plantorna i retur då hon tyckte lite synd om mig. Tack söta Jennifer! Du hade inte behövt det, men glad blev jag allt!


6 kommentarer:

  1. Så trist! Snigelgisslet har varit besvärligt i år.
    Kul om du kommer och säger hej och pratar lite.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Ge och ta, det är bra det! Ser ut som en rolig sort med två färger eller så har den bara mognat lite olika mycket?
    Jag har en liten paprikaplanta som jag misskött väldigt...har många fina frukter på den ändå. Kanske gillar de att misskötas ;-) Ska bli spännande att se om de också mognar...
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Vad bra, att du var givmild. Det lönade sig. / Britt

    SvaraRadera
  4. Åh, sicken tur att det blev retur. Så blev det också för min granne som gav bort småplantor av egensådd tomat, men hennes egna dog. Så det fick bli retur där också! =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Klart du skulle ha den ena tillbaka! :) Vi har ännu inte hunnit skörda något från vår kvarvarande planta, men snart hoppas jag. Två småpaprikor har kommit och tyvärr trillat av innan de hann växa till sig, men den busen som sitter kvar och tar all kraft börjar äntligen bli gul nu så SNART! Tack igen! :)
    /Jennifer

    SvaraRadera
  6. P.S. Om de gillar att bli misskötta, som Katarina föreslår ovan, så kommer det nog fler paprikor på min så småningom! ;)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.