lördag 1 augusti 2015

Lökar och vernissage

Det blev en hel del trädgårdstimmar idag. Jag jobbar vidare med min stora bågformade rabatt och hivar undan grästuvor till både höger och vänster. Medan jag har jobbat på har jag funderat en hel del på växter och kommit fram till att jag i första hand ska satsa på blommande buskar som bas och sedan fylla på med lägre perenner. I morgon ska jag till Flora Linnea (plantshopen vid Fredriksdals trädgårdar) och drömma mig bort lite. Sen får vi se vad som följer med hem.

Idag tog jag upp löken från pallkragarna. Den gula löken blev fantastiskt fin i år medan vitlöken är det tanigaste trams jag har sett. Kolla bara!


Vitlöken är ingen idé att ens spara utan den åker raka vägen på komposten. Den gula löken däremot är nu upphängd på tork och ska användas.

På kvällen var det vernissage i Torrlösa och vår äldsta dotter var med och visade upp ett fåtal av hennes alster. Stolta mamman och stolta pappan var såklart där och minglade runt i solens sken.

Dottern (som helst pratar och skriver på engelska):
"It's a personal favourite 'cause it's weird. And I'm a bit weird."

Det bjöds på livemusik också, så det var en riktigt trevlig tillställning. Förutom vårt geni till dotter så fanns det många andra duktiga konstnärer på plats. Jag blev särskilt förtjust i trädgårdskonsten nedan. Tyvärr hittade jag inget namn på skaparen.

"Himlen och jord"
Ett underbart vackert ansikte. En sådan hade gärna fått pryda min trädgård.
 

 En fantastisk ängel. Lite sliten. Lite trött. Lite smutsig. Men ändå helt bedårande.


En intrasslad tös. Så lekfull, glad och härlig. Den får mig att vilja gunga.


2 kommentarer:

  1. Har man bara fått tanigt trams, får man vara glad ändå. Vissa av mina vitlökar ser ut så, fast jag har även andra som svällt litet mer.
    Begåvad dotter. klart ni var stolta. / Britt

    SvaraRadera
  2. Så roligt med dotter och konst! Ser verkligen upp till dom som kan uttrycka sig i konstformer. Trist med vitlöken juh men bara att försöka igen, den kanske bara fick för lite vatten?
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.