fredag 14 augusti 2015

Linnés Råshult

Under ett par dagar har jag och yngsta dottern varit på Road Trip. Vi åkte i onsdags morse och allt vi visste om resan var att vi skulle åka Ölandsbron eftersom dottern hade ett behov av att göra just det. Var ett sådant behov kommit ifrån har vi ingen aning om, men nu är behovet stillat. Hurra. :-)

Man kan ju inte åka Ölandsbron utan att hamna på Öland så vi passade på att se oss omkring i Borgholm och natten spenderades på Hotel Borgholm (som förövrigt var ett väldigt fint hotell med kanongod frukost). En otroligt charmig stad. Väldigt turistvänligt och - jag gissar - inte ett dugg öländskt. Men fint. Dessutom fick vi njuta av en Elvisshow på torget på kvällen.

Nu ska jag inte dra med er på hela resan, men jag vill gärna visa lite bilder från Linnés Råshult där vi av en händelse hamnade igår.


Örtträdgården var fantastiskt rikblommande och tät. Jag måste sannerligen göra något bättre av min köksträdgård...

Humlestörarna var höga.

Gärsgård runt tomten borde vi ha, tycktet dottern. Jag håller med. Det här är bland det vackraste jag vet i staketväg.

Hemma hos familjen Linné. Kök, sovrum, matrum - allt i ett. Och jag som emellanåt grämer mig över att jag inte har ett ordentligt arbetsrum...

2 kommentarer:

  1. Ja tänk vad de lyckades tränga ihop sig förr. Ser ut som ett vackert ställe.

    SvaraRadera
  2. Ja man ska inte klaga. Då fick de många barn och små och få rum. Inte egen säng alla gånger./ Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.