onsdag 26 augusti 2015

Hängande gästbok


Inspirerad av Yoko Onos "Wishing Trees" satte jag igång med att skapa en gästbok av det ovanligare slaget. Jag fäste upp en ormhasselgren i ett av lusthusets hörn med hjälp av hampasnöre. På ena väggen satte jag upp en inbjudan och information så att alla kan ta del av min tanke på ett lätt sätt.

"Så roligt att du är här i vår trädgård! Lämna gärna ett spår efter dig i vår hängande gästbok. Kanske i form av en hälsning, önskan eller en liten bild - du gör som du vill. Papper, penna och snöre finns i växthuset!"   

Min förhoppning med denna är förstås att få hälsningar från besökare i form av tankar, bilder, önskningar och drömmar. För tillfället har jag stora drömmar om min trädgård och det här är ett litet steg på vägen.

5 kommentarer:

  1. Jag bor väldigt nära Wanås slott och har hängt många lappar i Yoko Onos "Wishing Tree" de senaste två-tre somrarna. En fantastisk idé, och en fantastisk idé av dig att göra en liknande installation hemma!

    Skåpet i mitt inlägg blir nog faktiskt inte grönt, - hör och häpna! Jag tänkte vara lite vågad och måla det vitt eller ljusgrått, hihi!

    Må gott!

    SvaraRadera
  2. Kul ide´. Hoppas du får många hälsningar. / Britt

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé! Ormhasselgrenar är ju alltid snyggt att hänga upp men blir säkert dekorativt med små lappar i.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Kul! Jag gjorde en gång något liknande: en önskering. Bredvid en upphängd ring av vidja ställde jag en korg garn i olika kulörer och uppmanade gästerna att knyta en valfri tåt på ringen och önska sig något. Det blev en fin oro (en oro är en upphängd sak som rör sig i vinden)! Synd att jag inte kan lämna en lapp i din gren istället för att kommentera.

    SvaraRadera
  5. Vilken kul idé! Hoppas du får många trevliga hälsningar!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.