tisdag 18 augusti 2015

Gardeners Delight

I växthuset mognar det fram röda tomater i ett fasligt tempo och vi har fullt sjå med att äta upp dem. Men jag klagar inte för de är riktigt goda! Jag satsade på Gardeners Delight i år vilket visade sig vara den perfekta tomatsorten för oss. Den är högproducerande och välsmakande. Jag kommer definitivt att fortsätta med dessa kommande år.

Själva plantan blev väldigt hög och jag toppade den när den nådde två meter. Jag har också varit väldigt hård med att klippa bort alla sidoskott samt de blad som hänger ner över tomaterna. Jag har verkligen försökt att få all växtkraft till tomaterna. Det har lönat sig för vi har som sagt mängder med frukter!

En varm solmogen tomat, plockad direkt från grenen och sedan intryckt i munnen - bättre än godis!





6 kommentarer:

  1. Det är en riktigt bra gammal sort. Just i år, har vi den dock inte. / Britt

    SvaraRadera
  2. Då ska jag lägga den sorten på minnet! Inget går nog upp mot att äta nyplockade solvarma tomater som man själv odlat :-)

    SvaraRadera
  3. En god tomat... är god. Minst sagt!
    Nu längtar jag efter att mina plantor ska ge skörd. Inte din sort, men jag antecknar.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Finns inget som är så gott som egenodlade tomater!

    SvaraRadera
  5. Oh, egna tomater! Måste kanske försöka nästa år igen, vi har inget växthus, men en varm södervägg, det borde gå, för inga tomater är så goda! Lyx, det är lyx!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Solvarma tomater ska det vara, helt underbart. Tänk när man köper sallad nånstans och får kylskåpskalla så det ilar i tänderna .... Mina är inte mogna ännu, fasligt segt i år, minns inte sorten men den jag haft tidigare har varit klar mycket tidigare

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.