lördag 22 augusti 2015

Före och efter-bilder på årets projekt.

Det börjar lida mot slutet av augusti och fastän trädgårdssäsongen inte är slut på många veckor än så inser jag att det inte kommer hinna bli mer projekt i trädgården i år. Det känns lite vemodigt. Å andra sidan så är det så jag fungerar - jag brukar tappa projekt-orken i augusti. Vissa saker har jag kvar. Jag ska t ex plantera ner lite mer, förhoppningsvis en hel drös med lavendel, men det tar vi en annan dag.

Så, vad har jag/vi egentligen gjort i trädgården 2015?
Tja en hel del. Här är ett par före och efter bilder på vår "hopplösa gräsmatta". Den första bilden är tagen 6 april i år. Den andra bilden är tagen för en halvtimme sedan.

Travarna med sten har försvunnit, den gamla poolbottnen är borta och byggnader har kommit till. Den här delen av trädgården har blivit mer levande och fått ett större djup.


Jag har fått upp ett hönshus med rejäl hönsgård, precis som jag ville. Det har blivit ett lusthus som jag tycker väldigt mycket om. Det har också blivit en riktigt stor rabatt grävd, men som ni ser är den inte färdig. Det ligger fortfarande grästuvor kvar. Men jag tar det lite nätt och skyndar inte.

Inne i lusthuset vill jag göra en massa kul. Jag behöver t ex ett bord. På bordet vill jag ha lyktor eller någon fin kruka som passar till årstiden. Utanför lusthuset ska det bli breda rabatter. Men som sagt, jag tar det lite nätt och skyndar inte. Visioner finns i alla fall!


Ha det fint allt trädgårdsfolk! Hoppas solen skiner på er.

4 kommentarer:

  1. Du har ju hunnit massor! Bara det att du har ett hönshus! Det vill jag också ha....
    Du har en otroligt inspirerande blogg!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Förstår precis om projektlusten sinat något. Du har ju jobbat flitigt! Kul med före- och efter bilder. Vill se mer hönshus och hönor!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket ni har hunnit med i sommar. Förstår om inte orken för fler projekt finns kvar:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  4. Det har ju blivit en stor förändring redan och det är väl bra att ha något projekt att se framemot nästa sommar också. Ha en fin vecka. Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.