fredag 21 augusti 2015

Besök på Wanås

För att riktigt suga ut det allra bästa ur min allra sista semesterdag så åkte jag och min kära mor till Wanås slott idag. Solen sken från en skönt blå himmel (precis som den har gjort under alla mina härliga semesterdagar) och jag njöt alldeles förskräckligt mycket av natur, promenad, konstverk samt fika.


Somliga konstverk var märkliga. Somliga vackra. Somliga spelade på en sträng i hjärtat. Somliga var roliga.



Allra bäst tyckte jag om Yoko Onos "Wishing Trees". 14 äppelträd som bildar en liten allé och i grenarna hänger hundratals önskningar gjorda av besökare. Självklart hängde jag upp min egen allra största önskan.
Älskar det:


Vissa saker var inte konstverk men utomordentligt vackra ändå. Som de här fantastiska trädstammarna:



På måndag är det dags att arbeta. Men innan dess ska jag hinna med att njuta av trädgården. Jag ska ha frukostte i växthuset, fika vid dammen och mängder med sol på skinnet.

Ha en fin helg hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.