måndag 27 juli 2015

Upp-och-nedvända tomater - mjahaaa?

Mitt tomatförsök blev varken en topp eller en flopp. Det blev mer ett "mjahaaa" med ett frågetecken efter.
Tomatplantorna hänger fortfarande upp och ner. De växer. De ger tomater. MEN stänglarna stretar uppåt istället för att hänga rakt nedåt och är inte särskilt kraftiga. Min dröm om ett draperi av tomater blev det alltså inget av. Det är snarare ett spretigt fladder mitt i ögonhöjd.



Å andra sidan så var det ett kul försök. Och jag har kunnat använda golvutrymmet nedanför till annat. Jag får se hur jag gör nästa år. Om jag provar igen så måste jag lösa bevattningen på ett bättre sätt. Det har inte varit helt smidigt att vattna med vattenkannan. :-)

Mina andra tomater växer fantastiskt bra men de kan ni få se en annan dag. Tjingeling!

5 kommentarer:

  1. Va kul, jag förstår helt klart din tanke med draperiet men vattningen blir klurig ja. Växterna vill uppåt och vattnet neråt, liksom. Kunde man inte pumpa upp det på något sätt?

    SvaraRadera
  2. Det var annorlunda:) Kan tänka mig att vattningen inte blev så lätt. Fast kul att prova olika sätt och tomater ser det ut att bli ändå. Mina plantor har just börjat blomma....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Då har du testat i alla fall, har inte sett den varianten förr. Jag har några plantor i ett sånt där plastväxthus från Biltema på balkongen, de är rätt sena, har precis blivit kart.

    SvaraRadera
  4. Man vet ju inte förrän man testat. Låter ju ganska spännande med uppochnerhängda tomater. Här växer de dåligt trots att de står i växthuset. Vi har haft så få soliga dagar i år, så det blir nog inte mycket att skörda i år./ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Jag har också en uppochnertomat i år. Men jag hade för liten jordvolym så hittills har det bara blivit en tomat. Vattningen var besvärlig. Jag tror inte jag gör fler försök. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.