tisdag 21 juli 2015

Trädgårdsdagen idag

Oj så jag har slappat idag. Jag har dragit upp två ogräs på hela dagen. Det är allt. All annan ledig tid har jag njutit av solen. Det har jag gjort genom att provligga nya hängmattan och äta marängtårta med egen lemoncurd och egna jordgubbar. Genom att addera en korsordstidning till aktiviteterna så blir det hjärngympa på högsta nivå, och sånt är ju bara nyttigt. Eller? Jo, visst är det så. Jag hävdar därför att jag har sportat idag.



Trädgården har bjudit på några överraskningar idag. Att persikorna (eller är det aprikoser?) är så stora nu kom som en överraskning för mig i alla fall. Jag har inte tittat så noga på ett tag. Än så länge är frukterna stenhårda, men inom kort borde de vara redo att ätas.


Jag trodde att jag hade planterat en vanlig gul daglilja här. Men det här verkar minsann vara en Strawberry Candy! Hurra! Jackpot i rabatten. I love it!


Vi satte några plantor sommarhallon förra året och eftersom jag grävde upp skotten hos min mor och far så var jag inte helt säker på hur det hela skulle gå. Uppenbarligen gick det fint för nu kan vi smaska i oss supergoda solvarma hallon.



Nere i dammen blommar näckrosorna. Och så fort någon sätter sig på trädäcket så kommer de glupska sköldisarna fram. Den här gången blev det inget att äta. Man kan ju inte äta jämt, tycker jag. Vi verkar tycka olika...

 
Nästa vecka börjar arbetet igen. Men det känns helt ok. Jag har haft underbara somriga dagar med mycket sol och trädgård. Dessutom ska jag bara jobba två veckor innan det blir ytterligare två veckors ledighet, så jag överlever nog.
 
Ha det fint!

4 kommentarer:

  1. Den typen av sport gillar jag! Man måste vara försiktig så man inte förtar sig, 2 ogräs per dag tycker jag låter lagom:-)

    SvaraRadera
  2. Bilden med fötterna i hängmattan säger mer än tusen ord, en härlig illustration av sommaren när den är som bäst. Lite solmogna frukter gör det hela fullständigt!

    /Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ha varit en riktigt sportig dag för hjärnan. Vädret verkar ha varit bättre hos dig och det är ju skönt när du nu ska börja jobba igen. Sedan får du kanske fin semester igen.
    Vilken stor persika och som börjat rodna.Våra är ännu helt gröna, men rätt många. Fast nu börjar jag längta efter ett nektarinträd. / Britt

    SvaraRadera
  4. VIlken underbar dag du har haft! Såna borde man ha oftare! Bara njuta av tillvaron, och sporta lite ;)
    Allt gott!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.