söndag 12 juli 2015

Sniglarna försvann från pallkragarna!

Under ett par veckors tid har jag utvärderat snigelgiftet som jag fick av min mor och far. Och domen lyder: Det fungerar!
Från att ha upptuggad dill, morot, sallad och lök så har jag nu riktiga plantor i pallkragarna. Fantastiskt bra!




Medlet är dyrt som attan och det går åt ganska mycket. I alla fall om man har en trädgård som vi - med en åker som ligger i träda i ena änden samt grannar på båda sidorna som inte bekämpar sniglar det minsta... Jag har därför varit tvungen att välja ut en del av trädgården och det blev grönsaksavdelningen.

 
Sniglarna äter av medlet och drar sig sedan tillbaka. När deras kannibal-kompisar kommer så får de i sig medlet och dör de också. När ytterligare kannibal-kompisar kommer så... ja, ni fattar. Medlet fungerar i flera led. Jag rekommenderar det varmt!

4 kommentarer:

  1. Japp, just på det medlet lägger vi också vår icke existerande förmögenhet. Det hjälper och det får liksom kosta det det gör. Vi har inga nära grannar tack och lov! Så där spar vi inte lite!!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag använder också det medlet, i kombination med vitlöksspray och kaffesump runt växterna. I år har vi mycket färre sniglar än tidigare år som tur är./ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Dessa j-la sniglar! Lycklig är jag som inte har dem ännu men jag har sett dem nere vid landsvägen bara 200 m bort. Ska ha ditt medel i åtanke när de väller in...
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Isch, jag är så glad att jag slipper sniglar - än så länge. Jag vill inte förstöra glädjen över att ha hittat ett medel som funkar, men jag såg på facebook att någon varnar för att även igelkottar dör av giftet? Har ni kottar i krokarna kanske det är bra att ha lite koll. Vet inte alls om det stämmer.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.