onsdag 22 juli 2015

Skarhults slott och Flyinge plantshop

Jag och mina besök i slottsträdgårdar... Tack vare Bygglov (jo, annars hade jag aldrig vetat att det fanns ett slott i Eslövs-trakten!) så blev det ett besök vid Skarhults slott med tillhörande park. Själva slottet gick vi inte in i, men parkområdet tog vi oss en ordentlig titt på.


Huset är snett! Eller så är det fotografen som inte kan stå rakt...


 
Deras ruin är något större än min... Men de har också en klätterhortensia på sin, så det kändes fint.
 


 
Vattendraget slingrade sig fram. Jättevackert! Sån vill jag också ha i min trädgård!
 


När besöket var avklarat blev det en tur till Flyinge plantshop. Det låg ju så förskräckligt nära så det hade varit dumt att inte passa på. Det tyckte jag i alla fall och mannen var inte svårövertalad alls. Vi började med fika på Café Smedjan och jag kan verkligen rekommendera deras Pecanwienerbröd. Löjligt gott! Sockerstinn gav vi oss sedan ut i paradiset. Jo, Flyinge plantshop är nog så nära paradiset man kan komma. Jisses, jag ville ha allt...


Det blev så klart inte allt, men det blev en rejäl mängd som följde med hem! Jag har nämligen världens snällaste och bästaste man som direkt uppmanade mig att shoppa upp en stor peng. Det blev en hel del som sagt, men en närmare presentation om detta kommer en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Sådan är min man också. Och följer gärna med på både Trädgårdsdagar och syfestival.
    Flyinge ska jag komma ihåg. Vi är ofta i Skåne men då är det besök hos mamma och vänner och det blir inte riktigt av med annat. Kul med nya inköp. / Britt

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tur. Toppen med en snäll make som villigt följer med till plantskolor och annat spännande. Ha det gott/ Titti

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.