torsdag 30 juli 2015

Ritning och tedags!


Det har hänt mycket i trädgården det senaste året. Ritningen som jag har haft här på bloggen har varit inaktuell länge. Nu är det äntligen ordning och reda! Med pannan i djupa veck samt mängder med te så har jag nu knåpat ihop en karta. Vill ni ha en bättre överblick så kan ni gå in på fliken "Ritning över trädgården". Får ni ändå inte ihop det så får ni fråga. Jag är nämligen bättre på att gräva än på att göra kartor. :-)

Te förresten. Det är något jag inte kan leva utan. Jag älskar det!
"Jag ska bara dricka upp mitt te så ska jag..."
"Jag ska ta lite te i växthuset..."
"Jag ska strax rensa i pallkragarna. Jag ska bara ta lite te först..."
Så låter det här hemma mest jämt. Det tog yngsta dottern fasta på härom veckan och när jag fyllde år fick jag den här fantastiska tavlan:

Sanna ord: "But first, tea"
 
Det är helt klart en tavla att bära med sig. Man kan nämligen alltid säga de här orden. När som helst på dagen.
Och nu, kära vänner, är det dags för te!

4 kommentarer:

  1. Te är tydligen lika livsviktigt för dig som kaffe är för mig! :) Kul att titta på din ritning! Du skapar en vacker och innehållsrik trädgård!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och innehållsrik trädgård. Te dricker jag också varje dag, men inte så ofta per dag som du. Vilken är favoriten? / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den absoluta favoriten just nu är Earl Gray Blå Blom från Bönor och blad. Ett helt underbart gott te som jag rekommenderar varmt. Men egentligen dricker jag vilken sort som helst. Det mesta går ner. :-)

      Radera
  3. Vilken härlig ritning! Spännande... Jag försökte göra en ritning i datorn, men den blev inte så bra precis. Ska nog ta fram papper och pennor "på riktigt" och göra ett försök. En regnig dag, så inte just nu, solen skiner!!!
    Te? Ibland! Kaffe? ALLTID! Men känner igen själva beteendet, vilken härlig tavla du fick från någon som känner dig väl... =oP
    Allt gott!
    /Katarina (som just nu har en mugg .... jämte mig)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.