torsdag 16 juli 2015

Nu blommar en favorit

Jag är ruskigt svag för dagliljor. De gula är fina, men jag är särskilt svag för de där svulstiga större sorterna som tronar likt drottningar i rabatterna. En av dessa drottningar är Trigger och idag öppnade hon sin första blomma här hemma hos oss.
Hon är fantastisk!




Haha! Ja, som det kan bli när det går undan! Gårdagens inlägg om egna höns blev ju lite tokigt... Kan inte låta bli att fnissa lite själv så här i efterhand. :-) Men tänk så bra det hade varit om hönsen faktiskt gick in i köket, öppnade kylskåpet och la sina ägg direkt i äggförpackningen. Fast med tanke på att våra höns fortfarande inte fattar att de ska sova på sittpinnarna i stället för i värpredet så blir det nog inte lätt att lära dem den konsten. :-)

6 kommentarer:

  1. Tjusig daglilja. Jag kunde inte låta bli att skoja lite om äggen i förra inlägget. Det var liksom upplagt för det. Här ligger också en eller ibland två hönor hellre i reden än sitter på pinnar.
    Konstigt nog har de inte hittat hallonkullen men kanske beror det på att ett par hönor ruvat hela sommaren (inte samma alltså) och tupparna hållit sig nära sina hönor.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag besviken, jag som trodde att du dresserat dem så väl:-)
    Vacker färg på din daglilja/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Vaddå? Höns? Ägg? Fick vandra till förra inlägget och nu fattar jag =oD
    Dagliljans färg är underbar! Vacker!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Mmmmm, så fin! Jag har upptäckt dagliljor på senare tid och dom är fantastiska! Tåliga och fina och finns i så många härliga färger. Din var magnifik!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Mycket fin daglilja. Jag har en känsla av att de "vanliga" gula blommar över alltför snabbt. De svulstiga är mer långlivade. /Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.