söndag 5 juli 2015

Hjärnan är avstängd pga risk för överhettning

I den här hettan är det inte mycket som har blivit gjort. Mest har jag suttit i skuggan och försökt tänka. Det har gått sådär. Det är som om tänkarcellerna har hängt upp en skylt vid ingången till hjärnan - "Avstängt pga risk för överhettning". Eftersom tankeverksamheten var begränsad så har jag därför gjort väldigt enkla saker de senaste dagarna - vattnat i växthuset, matat sköldpaddorna och sett till hönsen.


Vissa saker har jag uppenbarligen inte klarat av. Som att ta hand om kryddorna jag köpte igår. När min hjärna väl vaknade till (typ vid sju-tiden ikväll) så insåg jag att de behövde vatten. Helt lealösa och sliddriga hängde de slokande i sina krukor när jag nästintill kastade ner dem i vattenbad. Stackars, stackars plantor!
Hur kan sånt hända? Jag är ju rätt så rutinerad trädgårdstös vid det här laget tycker jag. Jag borde verkligen veta att plantor både behöver planteras och få vatten! Jag skyller på hettan.

Kommande dagar ska bli svalare. Bra. Då kanske tänkarcellerna tar ner skylten så att jag återigen blir hyfsat smart...

3 kommentarer:

  1. Såna här dagar gäller det att gå på ren autopilot! Själv har jag nästan lyckats ha ihjäl en oplanterad klematis.
    Hoppas kryddorna hämtar sig.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Högst förståeligt. Fast jag kan göra en sån där grej i ren semestermode, köpte jag kryddplantor? Åhå, typ.

    SvaraRadera
  3. Man kan skylla en hel del på hettan, absolut. Idag har vi i alla fall regnigt och det var nästan lite skönt efter värmen.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.