lördag 18 juli 2015

Cathrine Woodbery och en himmelsblå korg

Om jag var tvungen att välja en enda favorit i trädgården så skulle det bli den här: Cathrine Woodbery. Den här dagliljan gör mig lika lycklig varje gång jag tittar på den. Hon är helt magnifik i mina ögon! Humlan verkar tycka som jag för den spann av lycka där den gottade sig åt den söta nektaren.

 
Lördagen har gått i trädgårderandets tecken. Förutom att städa hönshuset och klippt gräset har jag planterat och rensat, luktat på blommorna samt njutit av att känna solen på skinnet. En dag i solig trädgård - det är livet på en pinne det.

Under förmiddagen var jag taxi åt dottern som behövde ner till Jysk i ett ärende. Då ramlade jag över en himmelsblå korg för endast 40 kr. Åter hemma började jag genast använda den. Och hur jag har kunnat äga en trädgård i femton år utan en sån här övergår mitt förstånd. Den är helt suverän! Lätt och smidig. Det har varit en fröjd att flytta runt plantor och tömma ogräs på komposten. Det är nästan så att jag har grävt upp allt jag kommit över bara för att få bära runt dem i korgen. Men bara nästan. Jag besinnade mig faktiskt. Men i morgon måste jag nog flytta lite funkior...

4 kommentarer:

  1. Jag är också ägare till några sådana korgar från Jysk, men gröna. Håller med om att de är bra till mycket och skulle inte vilja vara utan dem. Det är kul när man får tag i något som man sen undrar hur man klarat sig förutan i många år.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Mycket fin lilja! Och vad roligt med korgen. En sådan har ju jag!! Inte fattade jag att den var så bra. Den ska faktiskt få komma ur vedbon redan idag, för idag blir det litet ogräsrensning. / Britt

    SvaraRadera
  3. Hemska tanke att bara få välja en växt självklart ligger liljan bra till.
    Har varit sugen på ett par såna korgar ett bra tag, men inte kommit till skott. Tänkte de kunde vara bra att plantera i om man gör hål. Bra pris också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Hemska tanke att bara få välja en växt självklart ligger liljan bra till.
    Har varit sugen på ett par såna korgar ett bra tag, men inte kommit till skott. Tänkte de kunde vara bra att plantera i om man gör hål. Bra pris också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.