onsdag 3 juni 2015

Vita syrener - svårslaget så här års


Vita syrener är bland det vackraste som finns. Så otroligt fluffiga och mjuka. De är som maränger! Eller som vispad grädde! Eller som krämig vanlijglass! (Hm, jag är nog lite godissugen...)

Vi har en lila syren som lever en tynande tillvaro bakom ett enormt buskage av schersmin och åkervinda (det allra värsta av ogräs. Morr!) och så har vi ett par riktigt maffiga vita syrener. Så här års kan jag gå och ställa mig vid dem och bara dränka mig i deras fantastiska blomning.

Att stå under de vita blommorna och titta upp mot grönskan och den blå himlen - det är lycka det!


10 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med, man kan inte få nog av dess väldoft:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till 100% underbart är bara förnamnet! Tyvärr har vi inga vita i vår nuvarande trädgård, men när vi bodde i skåne hade vi ett enormt stort vitt syrenträd, det såg ut som en stor gräddtårta när det blommade./ Titti

    SvaraRadera
  3. Underbart! Så vackra, och doftande! Att ta in en knippe syrén är att ta in... sommaren!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Ja nu doftar hela trädgården av syrener. Om du hittar en femstjärna får du önska något.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om att vita syrener är något alldeles underbart!
    Jag har vattnat med nematoder även i år. Från 1000 sniglar om dagen till 1-5 om dagen och ibland ingen. Har bara vattnat i trädgårdslandet. Sedan har jag robotgräsklippare som hindrar dem att gå i gräset. Lagt singel i gångarna. Jag täckodlar tom med gräs vilket jag aldrig kunnat innan. Jag har bestämt mig för att vinna kampen.
    Eftersom jag hade nematoder förra året så tror jag att det också påverkar årets antal sniglar.

    Lycka till med jakten.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Älskar dem! Helt tokig i dem... : )

    SvaraRadera
  7. Superfina vita syrener, även om de lila också är vackra. Åkervinda är väldigt söt, men inte i rabatten. / Britt

    SvaraRadera
  8. Fantastiska syrener och med det lite mer kyliga vädret vi har i år blommar allt lite längre, det är väldigt trevligt! Men vita syrener är speciellt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Jag känner doften av syrenerna när jag tittar på dina bilder! Håller med, vita syrener är ljuvliga!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt med syrener, dom talar om att det är sommar, trots vädret. Och så doftar dom ljuvligt. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.