onsdag 17 juni 2015

Vatten, vatten, vatten

Det är den 17 juni. Det borde faktiskt vara sommar nu. Det borde vara barfotadagar, kisande mot solen och vattnande i växthuset.
Men se, så är det inte. Idag har vi haft 12 grader, blåst och regn. Det har hällregnat hela eftermiddagen och jag har huttrat i min tjocktröja.

Ja, fy så tradigt. Fast det har varit värre. Sommaren 2007 var eländig. Då översvämmades trädgården nästan helt och hållet. På det djupaste hade vi 90 cm vatten och vi kunde ro i gummibåt in till grannen.

"Jo, det har varit värre" tänker jag frenetiskt och hoppas på att solen ska komma tillbaka.


Bilder från 2007:




9 kommentarer:

  1. Men usch då! Visserligen är det trevligt med vatten i trädgården, men fullt så mycket vatten är ju inte kul. Hoppas det inte upprepar sig. Ha en trevlig vecka/ Titti

    SvaraRadera
  2. Oj, kära nån! Nej, sånt vattenbad vill man inte ha.
    Även om det har kommit skurar här av och till så är trädgårdslandet ganska torrt och det blir en hel del vattning ändå i växthus och krukor.
    Känns dock inte så inspirerande att gå ut och plocka midsommarblommor med svart himmel, snålblåst och regn.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att det varit värre. Vatten i all ära.
    Fast jag gillar inte att det är så kallt. Vätan klarar jag bättre. Trevlig midsommar! / Britt

    SvaraRadera
  4. Det där var värre, hu!
    Nu regnar det här. Behövs, för det är torrt i marken. Men sommarkänslan infinner sig inte precis... Vi får hoppas SMHI bättrar sig!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Nämen fy, då kanske man inte ska klaga ... Den dag jag får åka gummibåt till grannarna, då vet jag inte vad jag tar mig till.

    SvaraRadera
  6. Du får ursäkta, men jag började faktiskt småfnittra när jag läste att ni rodde in till grannen! Det lät så kul och det är roligare att skratta åt eländet än att bli sur.....och det var inte i år, jag vet! Men det är lite tråkigt väder, det kan man väl inte sticka under stol med.
    Glad Midsommar i alla fall!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. oj, oj, ja det har sannerligen varit värre ser jag. VIsserligen kanske mysigt att ro över till grannen, men det är nog ändå inte riktigt vad ni vill!

    Glad midsommar, som du kan fira med rent samvete, och fina rosor! Ärlighet varar längst!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Kär nån, det var vatten vill jag lova! Nej vi får verkligen hoppas att vädergudarna tänker om och skänker oss sol och värme även denna sommar! Det är tradigt med allt regnande, jag går som på nålar och tittar på allt jag vill göra.

    Men idag är det ju midsommarafton och trots vädret så blir det lite firande!

    Önskar dig en riktigt härlig midsommarhelg!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Oj, de där bilderna var ingen rolig syn! Som trädgårdstok måste du ha varit lite lätt bekymrad?! Klarade sig allt i trädgården? Vi får hoppas att det vädret inte kommer i repris. Ha en fin midsommarhelg.

    Kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.