måndag 8 juni 2015

Prästkragar och hönor

Överallt står det att entrén är viktigast - att det ska vara fint där så att det är välkomnande. Jag håller med. Men trots detta är vår entré en total katastrof. Ni får INTE se bilder därifrån.
En fläck vid ingången är dock härlig så här års och DET kan ni få se. :-)

Prästkragarna har slagit ut och en sån här kväll - när kvällsolen skiner på de vita bladen är de så fina!



Tur att det går att vända på kamerabilden på mobilen. För jag hade definitivt inte lagt mig ner på gruset för att fota upp mot himlen. :-)
 
 
Hönorna och jag är kompisar nu. De går undan när jag går in i hönsgården, men det dröjer inte länge förrän de pickar på som vanligt igen. Ikväll snackade vi lite om värdsliga ting och lärde känna varandra ytterligare.
 

En av dem försökte lära mig hur man sprätter i komposten. När jag inte ville prova såg hon förnärmat på mig och gick.



 
 En annan åt upp buketten jag kom med...




En tredje ägnade sig åt att sola och brydde sig inte det minsta om komposter, buketter eller gäster...

5 kommentarer:

  1. Åh så fint, prästkragar är underbara. Såg just att våra också är på väg nu. Då känns det som om sommaren är här i alla fall/ Titti

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit närmre bekant med en höna, men de är mysiga och personliga. Du har väl sett reklamen med mannen som dansar med sina strutsar? Fy för reklam, men den tycker jag är rolig. Jag emotser en liknande film när du och hönsen sprätter. / Britt

    SvaraRadera
  3. Nu tror ju inte jag att entrén hos dig inte är fin och hur som helst, har man så många fina prästkragar så tror jag att det är dom man ser och så en och annan liten typpa (höna)!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kikar in på din blogg för första gången, och blir glad när jag ur din entusiasm läser om er trädgård och era höns och sköldpaddor. Väldigt inspirerande! Jag tittar nog in igen =)

    SvaraRadera
  5. Söta höns. Som tur är, är de ju synnerligen mutbara. Så ni blir nog kompisar på ett kick.
    Första prästkragarna för i år som jag ser nu hos dig. Undrar om de kommit några än på mitt vilda ställe... I trädgården ännu bara knoppar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.