tisdag 23 juni 2015

Ludna små frukter på väg!

Persikoträdet levererar i år. Härom dagen räknade maken till femton frukter på det unga trädet. Häftigt! Jag hoppas verkligen att de utvecklar sig som de ska, för jag vill så gärna äta dem.


Trädet är inne på sitt tredje år i vår trädgård. Det står på friland och är inte spaljerat. Hyfsat skyddat står det såklart, men man kan knappast kalla det för regn- eller vindskyddat. Kort sagt har jag inte duttat det minsta med det, utan resonerar snarare att "det som inte dödar - härdar". Det verkar funka, för trädet mår fint och ger mycket frukt i år.

5 kommentarer:

  1. Åh, persika på friland! Det skulle nog aldrig gå här!
    Hoppas du får njuta av dess frukter i sommar!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Åh vad söta de är, de små fjunisarna! Hoppas de kommer smaka lika sött!! =)

    SvaraRadera
  3. Åh så goda de ser ut. Nu blev jag riktigt sugen:-)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Så läckert och redan så många frukter! Vill också ha!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Vad roligt. Vi har också ett och efter att min man har gjort ett skärmtak mot regn, ser trädet väldigt friskt ut och har fler frukter än på länge. Synd bara att alla mognar samtidigt. Men jättegod är de. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.