söndag 28 juni 2015

Kaprifol och funderingar

Kaprifolen blommar i pergolan. De orangegula blommorna är nästan som fyrverkerier mot den gröna bakgrunden. I love it!


Annars har dagen mest innehållit gräsklippning och diverse småplock - ett ogräs här och där, en liten grop har blivit grävd och sparrisen har fått en provisorisk inhägnad för att de inte ska ligga mot marken. Medan jag har pysslat har jag funderat en del. På att ha sommarcafé i trädgården nästa år bland annat. Hade det varit skrämmande? Skapat prestationångest på ogräsfronten? Rädsla för att ingen skulle vilja komma! Tja, med all säkerhet skulle det innebära allt det. Men det hade nog varit trevligt också. Kul. Skoj. Roligt. :-) Hm, man får tänka vidare.

 
Hönor har också upptagit stor del av tankeverksamheten idag. Jag vill ha fler. Jag älskar mina höns! De är charmiga, pigga, alerta, trevliga och sällskapliga. Vi pratar en hel del, hönorna och jag. För tillfället får vi två ägg om dagen och det är precis vad vi gör av med. Eller rättare sagt - i underkant med vad vi gör av med. Vi behöver fler ägg! Två hönor är beställda och flyttar in om ca två veckor. Då får vi se om de kan hålla sams i hönsgården... Nåja, det problemet tar vi då.

Hoppas ni har haft en skön trädgårdshelg!

5 kommentarer:

  1. Vill också ha höns! Men, ska vara taktisk nog att inte satsa på det spåret i år. Nästa år ska jag viska hönshus i makens öra. :-)

    SvaraRadera
  2. Öppnar du trädgårdscafé så kommer jag och fikar! Garanterat!
    Sköna sista junidagar önskar jag dig. Nu hoppas vi att sommaren hittar hit på allvar i juli!

    SvaraRadera
  3. Det låter väldigt trevligt med sommarcafe´. Bor du så att folk åker förbi? Eller måste du annonsera? Det är säkert jättemycket att tänka på. / Britt

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker gul färg på kaprifolen! sommarkafé vore väl något!/Susanne

    SvaraRadera
  5. Låter urmysigt med trädgårdscafe. Kommer nog många som vill hälsa på hönsen också. Är det svarthöns?
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.