söndag 14 juni 2015

Hur man FÅR vackra rosor av Plantagen

Fådda rosor. Tack för det Plantagen!

Det finns kanske andra sätt att få ett knippe finfina röda rosor, men vi gjorde så här:

Vi behövde nya utemöbler och därför gav mannen och jag oss ut på en shoppingrunda. Efter att ha betat av Bauhaus, Harald Nyborg och Jysk hamnade vi tillsist på Plantagen. Nästan omgående hittade vi en möbelgrupp som passade oss fint - ett glasbord med tillhörande fyra positionsstolar. Priset var också bra. Det enda felet var antalet stolar. Vi ville ha fem stolar och i paketpriset ingick bara fyra. Men det var ju lätt åtgärdat - bara att köpa till en extra stol.
Sagt och gjort. Efter att ha betalat för ett bord och fem stolar kånkade vi ut sex stora paket till bilen.

Oerhört nöjd började jag öppna paketen när vi kom hem. Bara för att upptäcka att vi hade tio stolar med oss hem! Paketen med stolar visade sig vara två-pack! Jisses! Paniken slog till i min lättskrämda själ.
Jag kände mig FÖRFÄRLIGT skurkaktig! Fyyyy vad jag kved i hjärtat. Det var gräsligt må ni tro.

Det var ju inte annat att göra än att åka tillbaka till Plantagen och betala. Hela vägen dit kändes det som om alla andra bilister visste att jag var en skurk. Det var som om det stod "SKURK" på hela XC90 front och sidor.
Det tog en liten stund för kassörskan att försöka fatta att vi bara kom för att betala... Men efter en stunds funderande och diskuterande fick vi äntligen betala för ytterligare fem stolar.

När kortet var draget och kvittot lämnat så rusade hon plötsligt iväg. Ögonblicket därpå kom hon tillbaka med världens största leende och en jättevacker bukett med röda rosor. Och jag har aldrig känt mig så ren i själen som jag gjorde just då. I natt kommer jag att somna med rent samvete. :-)

Så. Nu har vi ett bord och tio stolar. Och en fantastisk bukett med rosor. Och faktum är att tio stolar är ett perfekt antal för vår familj som emellanåt består av en drös extrafolk.
 

3 kommentarer:

  1. Ärlighet varar längst...så sant, så sant:-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, men vad jag känner igen den där skurkkänslan. När man är livrädd att nån kan tro att man gjort det skurkaktiga med flit. Huuuu, vilken ångest!!! Men nu är ju ordningen återställd och tur var väl det.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag tänkt skriva - ärlighet varar längst. Vad nöjda ni måste känna er. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.