måndag 4 maj 2015

Nä, nu får det väl ändå räcka!

För ett par veckor sedan satte jag gul sättlök. Då trodde jag (i min enfald) att jag hade satt dem färdigt. Men se, så var det inte.
Varje dag får jag sätta ner dem igen. Det börjar bli rätt så tradigt minst sagt.

 
När jag kommer ut i trädgården så ligger det en eller flera gula lökar på jorden. Ingen verkar ha gått på jorden. Ingen har grävt tunnlar. Ingen har vänt upp och ner på hela pallkragen. Någon verkar bara ha tagit tag i de gröna skotten och sedan helt sonika lyft upp löken ur sina hål och sedan släppt dem bredvid.
Det är SÅ irriterande!

Löken verkar visserligen må jättebra. Den växer. Rottrådarna blir fler och fler och de gröna skotten blir längre och längre. Själva löken är helt otuggad och orörd.


Vad kan man hitta på? Någon som har några tips? Jag tänkte försöka fiberduk, men har inte hunnit skaffa hem någon. Inte för att jag vet om det skulle hjälpa. Kommer marodören underifrån så spelar ju inte fiberduk någon roll. Men om det är fåglar kanske det gör någon nytta.

Nu är i alla fall löken planterad (idag igen) och jag trycker ner irritationen tills i morgon då det troligen är dags igen...

2 kommentarer:

  1. Köp fiberduk. Jag tror det är fåglar, för jag har sett när de håller på. Det är en rolig lek de hittat på. Om det skulle vara sork tror jag det skulle vara gnagskador och mullvad äter bara skalbaggar och maskar. Den bästa fiberduken jag köpt, köpte jag på Willab Garden. Alla andra har blivit smul efter en knapp månad. / Britt

    SvaraRadera
  2. Fåglar, absolut fåglar, jag vill minnas att jag läst det nånstans att dom pickar efter den lilla toppen! Väv, eller tills du fått köpt det ett gammalt utslitet lakan. Hoppas det ordnar sig.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.