måndag 11 maj 2015

Hm, något gick visst snett...

Efter jobbet. Äntligen hemma! Men vad hände? Jag skulle ju plocka bort tegelgolvet från ruinen, rensa en rabatt, ta bort stenplattor från stapeln nere vid tomtgränsen samt slutföra det allra sista på hönshuset. Jag har ju tänkt på det där hela dagen - vad jag skulle göra när jag äntligen fick gå ut i min trädgård.


Men jag hamnade visst här - på rumpan, mitt på gräset bredvid en av odlingslådorna. Vinden drar lite i håret och fåglarna kvittrar och hela dagen blev med ens lite bättre. Nä förresten. Saker och ting känns faktiskt tusen gånger bättre så här strax ovanför marken. Jag kanske kan bära tegel i morgon istället? :)

Ha en trevlig kväll!

6 kommentarer:

  1. Man är inte sämre än att man kan ändra sig. Jobbet finns nog kvar imorgon också. / Britt

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Man ska njuta i sin trädgård:-)

    SvaraRadera
  3. "Busy doing nothing" låter som en alldeles förträfflig idé, och vi är fler som blir sittandes och bara njuter av den vackra våren! :)

    SvaraRadera
  4. Helt rätt ! Vila, njut och ladda batterierna först. Så mycket lättare att ta tag i projekt sen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. På en gåva från min syster står:"Skjut inte upp sådant till i morgon som precis lika gärna kan skjutas opp till i övermorgon". Tolkningsbart :)

    SvaraRadera
  6. Ah, det känner jag igen, du tänkte dig trött! Det gör jag jämt och det är så roligt i tankarna och jag har så mycket energi. Sen har den tagit slut......
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.