torsdag 9 april 2015

Vår vid dammen

Nere vid dammen händer det våriga saker. Funkian är på väg upp liksom gräs och marktäckare. Alla är välkomna upp såklart. Ett extra stort välkommen säger jag till backsippan. Det är en av mina favoritväxter. Den är så luden och mjuk, välformad och tja, nästan varm i utseendet där den sticker upp mot allt det bruna. Love it!

 
 
Medan jag satt där och tittade på mina backsippor så kände jag mig med ens iakttagen. Jag såg mig omkring och upptäckte först ingen. Tills jag började titta bland stenarna. Där låg hon, en av sköldpaddorna, och plirade yrvaket på mig.
"Välkommen till våren" hann jag säga innan hon dök långsamt ner under vattenytan. Nåja, hej då på dig. Vi ses snart igen.



3 kommentarer:

  1. Backsippor är verkligen fina! Här har de inte ens börjat visa sig ännu. Allting är sent i år hos oss, så man får gardera sig med extra tålamod. Så söt den lilla sköldpddan är där hon kikar upp ur vattnet. Ha det gott/ Titti

    SvaraRadera
  2. Va mysigt med sköldpaddor! Övervintrar de i dammen? Djur och natur slutar aldrig att inspirera och ge glädje!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med sköldpaddor, skulle jag oxå vilja ha!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.