tisdag 7 april 2015

Väderprognoser och stenar

Igår läste jag att det skulle bli 11 grader och sol idag. Uppenbarligen hade någon tolkat satellitbilderna fel, för det är jämngrått och kyligt ute. Jag lägger ingen skuld på någon eftersom jag är helt övertygad om att det är jättesvårt att försöka föutsäga väder och vind. Men lite tradigt är det allt. Låt oss hoppas att det är varmare väder på väg.

Eftersom det uppenbarligen är svårt att förutsäga vädret så borde det också innebära att det är lönlöst att titta på väderprognoserna. Kanske borde man helt enkelt ha en sådan här i sin trädgård istället för att hoppfullt studera SMHIs rapporter:

Bild lånad från nätet

5 kommentarer:

  1. Här är det faktiskt fint väder, så här stämmer det. Men visst måste det vara svårt. / Britt

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Vilken härlig väderleksten. :-)
    Här är det sol idag, men det blåser så det viner om öronen....
    Ha det gott och hoppas solen tittar fram snart hos dig också.

    SvaraRadera
  3. Haha, ja den där skylten är himla rolig! Har sett något liknande på svenska, men minns inte var. Själv har jag gett upp väderprognosen för länge sedan. Gnäller lite allmänt så där, men inser att jag ändå inte kan påverka det.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Japp, så kan det vara. Hur svårt kan det vara tänker man. Sedan när man snokar lite till så inser man att de där meteorologerna oftast är väldigt högutbildade. Underligt jobb, måste vara hemskt på fest när folk vill prata väder:)

    SvaraRadera
  5. Har legat lite efter med bloggläsandet... Fick syn på de fina tavlorna dina barn har målat. Vilka fantastiska konstnärer! Tänk att kunna måla sådär - lite lätt avis... Skönt att sköldpaddorna verkar ha klarat sig bra. Jag har nog aldrig funderat över hur de övervintrar, fick för mig att ni hade tänkt ta in dem? Hoppas du har sköna vårdagar i din trädgård. I dag har det varit en fantastisk dag i min trädgård, njuter i stora mått!

    kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.