måndag 20 april 2015

Lycka är små rosa blad mot en blå himmel

Vårt japanska körsbär slog ut i helgen och jag älskar det. Det är något särskilt med de ljust rosa blommorna mot den blå himlen. Som om någon har klickat ut små rosa maränger mot en blå bakgrund. När solen träffar dem blir lyckan komplett. Det liksom sjunger lite i hjärtetrakten när jag tittar på dem medan de långsamt rör sig i vinden.





Idag slog persikoträdet ut. Små tunna rosa blommor mot de rödbruna kvistarna. Otroligt vackert. Jag lyckades inte alls fånga känslan på de något suddiga bilderna och jag inser att jag borde verkligen försöka lära mig att använda den riktiga kameran istället för att envisas med mobilkameran...
Persikoträdet är inne på sin tredje säsong i trädgården och den har verkligen vuxit. Nu ser jag blommorna i ögonhöjd från altanen som är en bra bit ovanför markhöjd. Perfekt betraktningsläge.



6 kommentarer:

  1. Ja jag kan bara hålla med om att det är helt magiskt:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Alltså... det är vackert så man dööör!
    Bägge träden är verkligen bland det vackraste...
    Första och 3:dje bilden är magiska... Sen om de är tagna med mobil eller inte ?
    Vem bryr sig?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Även mitt persikoträd blommar nu, så det blir väl att tränga sig i humledräkten och gå ut och göra nytta. Ska bli så spännande att se om vårt skärmtak gör nytta i år. / Britt

    SvaraRadera
  4. "Det sjunger i hjärtetrakten!" sa Bull!
    Och idag blommar mitt persikoträd också. Så ljuvligt! Jag gör som föregående kommenterare och hjälper naturen på traven med pollinering. Fast i år ska jag försöka hinna före fåglarna på den färdiga frukten...
    Må gott!

    SvaraRadera
  5. "Det sjunger i hjärtetrakten!" sa Bull!
    Och idag blommar mitt persikoträd också. Så ljuvligt! Jag gör som föregående kommenterare och hjälper naturen på traven med pollinering. Fast i år ska jag försöka hinna före fåglarna på den färdiga frukten...
    Må gott!

    SvaraRadera
  6. Rena blomsterpoesin mot himlen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.