onsdag 29 april 2015

Hjälp! Vilken magnolia är det?

I lördags blev jag kär.
Det var i ett litet parkområde det hände och jag var helt oförberedd. Poff! sa det när förälskelsens träklubba slog ner i huvudet på mig. Herregud, vilken magnolia! Är den inte helt underbar? Kolla vilka vackra blommor, det är så man dånar!




Vi hade varit i Haga och shoppat och var på väg tillbaka mot Vasastan när vi mötte den här skönheten. Jag tvärstannade och blev stående. Länge. Jag kunde liksom inte se mig mätt på de helt fantastiska ljusrosa blommorna.

Snälla, hjälp mig. Vad är det för magnolia jag har blivit kär i? Jag måste ha en.

8 kommentarer:

  1. Är inte säker, men det skulle eventuellt kunna vara en sån där Leonard Messel. Googla får du se! Den är himla fin också, iallafall. Står på min önskelista! Själv väntar jag en smula otåligt på att min pyttelilla Solangeana-magnolia ska slå ut.

    SvaraRadera
  2. Åh, så fin! Förstår att du blev kär i den. Vår enda Magnolia (Susan) har blivit uppäten av rådjuren i vinter. Jättetrist, för jag hade glatt mig så åt att få se den blomma i vår. Men det här med trädgård är både glädje och sorg, så det är bara att gilla läget. Trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  3. Mycket vackert! Jag är ju bättre på grönsaker än magnolior, men googla på 'Galaxy'.
    Önskar dig fin Valborg
    Anette

    SvaraRadera
  4. Otroligt vacker. Jag ser att du har fått bra förslag å vad det kan vara. / Britt

    SvaraRadera
  5. Otroligt vacker magnolia! Efter att ha googlad båda förslagen är det svårt att avgöra vilken det är!! Kanske jag lutar lite mer åt Leonard Messel. Första gången jag är här! Log igenkännande åt din beskrivning av dig själv. Precis så är jag också man jobbar ihjäl sig på sommar halvåret för att falla i soffkoma under vintern!

    SvaraRadera
  6. Svårt! Jag har en Leonard Messel överst i mitt senaste inlägg. Svårt att avgöra om det är samma. Blommorna blekna rätt mycket på min efter hand. I vilket fall kan jag rekommendera Leonard messel. Frisk och tålig och blommar rikligt redan som ung.

    kram louise

    SvaraRadera
  7. Vi har ett par stjärnmagnolior här på berget och dom är båda rosa men jag har inga etiketter kvar, men dom är köpta i Gbg området så dom borde finnas på nån handelsträdgård däromkring.
    Lycka till!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Jag förstår din känsla! Magnolian är en av få träd/buskar som kommer unden med en sådan färgprakt.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.