lördag 4 april 2015

GLAD PÅSK,

och ett pysseltips

 
Årets påskafton är hittills bättre än föregående påskaftnar tycker jag. Barnen (tja, om man nu kan kalla en 20-åring, två st 19-åringar och en 14 åring för barn) letade och hittade ägg i trädgården och blev nöjda med innehållet. Jag har planterat om de små tomat- och paprikaplantorna i ett växthus där solen har värmt och är nu härligt smutsig om fingrarna. Kanske lite väl tidigt, men det som inte dödar härdar heter det väl, så jag hoppas på att få riktigt tuffa plantor framöver.

Snart är det också dags för påskmiddag, vilket jag ser fram emot. Laxen ligger på gravning, påskmust finns och duken är framme. Allt är alltså precis som det ska vara.

 
Duken ja'. Den är nåt riktigt extra. En riktig familje-pysselgrej som måste hänga mer år efter år. Det är helt enkelt ett vitt lakan som jag duttade gula fläckar på en kreativ dag för evigheter sedan. Sedan fick barnen varsin svart permanent penna. Varje gul fläck blev till en kyckling eller ett påskägg. Det färdiga resultatet är helt makalöst bra och varenda liten fläck är samtalsämne än idag när vi sitter samlade kring bordet. Det här pysslet kan jag verkligen rekommendera i fall ni har barn eller barnbarn och det är pysseldags. Här kommer några exempel:



En glad kyckling som står stadigt på jorden.
 

Robotkyckling. Såklart.
 

Kyckling med knän. Vi tror att ansiktet är vänt åt vänster... Det är nog där ögat är i alla fall.
 

Kyckling och mask. Matdags.

 
GLAD PÅSK på er allihop.
Och varmt tack för alla kommentarer ni lämnar efter er. Det är SÅ roligt att läsa era tankar.

1 kommentar:

  1. Det är superkul med saker som alla har fått vara med om att göra! Charmigt!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.