tisdag 28 april 2015

Efter jobbet

Jag rusar in i huset efter jobbet för att sätta igång lite te. Hinner knappt ta av mig skorna. Sen, så fort teet är upphällt och klart försvinner jag ner i trädgården. Så fort den dagliga rundan är klar ("Jaha, se där. Nu har vallmon knopp. Backsippan har spridit sig i år. Va? Har jag satt pärlhyacinter där?!" osv) så slår jag mig ner i växthuset. Lukten av fuktig jord och solvarma väggar omsluter mig och jag blir med ens helt avslappnad. Här händer inte mycket men samtidigt allt. En myra springer förbi. En himla surrar medan den letar efter utgången. Tomatplantorna växer. Tja, ni vet. Mitt i allt lugn finns samtidigt naturen och livet. Fantastiskt! 

Ha en fin kväll!


8 kommentarer:

  1. Låter riktigt härligt, man vill bara ta in allt på en gång och ändå får allt gärna stanna upp lite och inte gå så fort. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. De där småstunderna i trädgården är så underbara. Jag brukar alltid gå en runda på morgonen när jag kommer hem från nattjobbet. Sen sover man som en prinsessa:-)

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det, livet. Just nu är det fönster som ska målas när jag kommer hem från jobbet... och inte måste räkna på ett jobb...
    Tomatplantor blir det inte tal om i år. Jag ska sitta med näsan i vädret och inte göra nåt hehe.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Bra beskrivet, precis så där är det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Javisst är det kul med trädgård! / Britt

    SvaraRadera
  6. Catrin Krantz29 april 2015 12:54

    Hej! Jag vill ha en uppdatering på sköldpaddorna. Vilken temperatur skall det vara innan de får komma ut? Går de i dvala? Kort sagt information och uppdatering om denna deras första vinter. Hälsningar från Catrin och Blues:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, två själar - en tanke. Jag har varit på väg med ett sådant inlägg länge nu. Det är på gång!
      Jag kan dock meddela att sköldpaddorna är vid god vigör efter vintern. :-)
      Ha det fint!

      Radera
  7. Detta är verkligen en helt underbar tid i trädgården!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.