tisdag 17 mars 2015

Välkommen underbara ramslök!

 
Förra året tryckte jag ner två små buntar med ramslök i trädgården. Jag höll efter mina skatter och gav dem det allra bästa i form av vattning, ansning och kärlek. De gav fantastiskt välsmakande blad tillbaka. Mördarsniglarna gillade dem också och det var en rätt så ojämn kamp eftersom sniglarna vällde in i tusental och smakade på vartenda blad. Tillslut fanns det bara nedtuggade stjälkar kvar och därför var jag orolig att mina skatter inte skulle titta upp igen.


Men här är de! Gröna, späda, doftande och goda (jag smakade bara ett pyttelitet blad. Bara för att vara före sniglarna.)! Och jag är så glad! Och jag ser SÅ mycket fram emot omelett (på "egna" ägg) och ramslök. Välkommen kära, underbara ramslök!
Det blir synd om den mördarsnigel som vågar sig i närheten i år kan jag lova!

3 kommentarer:

  1. Läckert med ramslök! Det saknar vi här hemma i trädgården...

    Jag skrattar fortfarande åt din kommentar på min blogg och kommer från och med nu att referera till vår uppfart som "Bermudatriangeln"! (Man kan ju iallafall önska...)

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag har också ett litet bestånd ramslök i trädgården. Det ska jag tydligen vakta i år, visste inte att sniglarna gillar det också... :( Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.