söndag 29 mars 2015

Blomster på höjden

Kakfat i tre våningar. Vi är många som har sådana, men ärligt talat - hur många gånger använder man det? Vi försöker använda vårt så ofta vi kan, men det blir typ en gång i kvartalet. Övrig tid står det mest och samlar damm. För några veckor sedan slog visionen ner i huvudet på mig - jag behövde såklart ha det till blommor istället för kakor!

Idag tog jag och yngsta dottern helt sonika med oss det till min syster (en av ägarna till fantastiska Trädgårdsidyll) och svängde ihop ett tjusigt blomsterarrangemang. Eftersom det snart är påsk blev det såklart vår i centrum.

 
 
Faten täcktes med cellofan och sedan mossa. Sedan stack vi ner pärlhyacinter och murgröna i mossan. Sedan dekorerade vi (dottern) med diverse kul grejer  - vaktelägg, kanin, fjädrar och stenar. Resultatet blev riktigt bra, tycker vi själva och nu pryder vårt kakfat vardagsrummet.


 

 

 

 


Och skulle vi mot förmodan plötsligt bli sugna på kakor så kan vi göra som vi brukar göra mest jämt - äta direkt ur kakförpackningen.

4 kommentarer:

  1. haha, jo äta kakor kan man göra ur förpackningen! Det här var ju ett smart sätt att få användning av våningsfatet, och tänk så mycket nyttigare ;) Nu blev jag sugen på att pyssla till det lite mer här hemma också, tack för inspirationen!
    Hoppas du får en fin vecka!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag har inget sådant fat, men hade jag haft ett, skulle jag gjort som ni gjort. Så många olika kakor har jag nog aldrig haft vid samma tillfälle.
    Det blev riktigt vårfint med litet påskkänsla. / Britt

    SvaraRadera
  3. Jag har både ett tvåvånings och trevånings och visst kan de bli rätt dammiga, jag håller med. Bra idé!

    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kakfat du arrangerat! Önskar dig en fin och härlig påskhelg.

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.