tisdag 6 januari 2015

Bloggen firar födelsedag!

Min trädgårdsblogg fyller 1 år nu i början av januari. Hipp, hipp, hurra!

Det har varit ett roligt blogg-år. Dels har det varit roligt att ha en form av dagbok över vad som händer i trädgården och dels har det varit roligt att kliva in i trädgårdsbloggs-världen. Aldrig hade jag väl kunnat tro att människor som jag aldrig har träffat skulle bry sig om att kommentera mina bilder. Tack för varenda kommentar, de har uppmuntrat jättemycket!

Det är dags att inventera fröer. Vad finns hemma? Vad ska jag satsa på i trädgården i år? Vad ska beställas?
Ett vet jag säkert. Jag tänker inte bry mig om att försöka så blomsterfrön. Det är jag helt värdelös på. Jag tror inte att jag någonsin har lyckats få en frisk, välmående planta genom att försöka driva upp dem på fönsterbänkar. Nä, i år har jag accepterat detta och kommer inte ens att försöka.


Grönsaker ska jag ha. Minimajs är ett måste, liksom mängder av lök. Dill och sockerärtor måste jag definitivt ha. Kvar att ta ställning till är mina jordärtskockor. De är kalasfina och jag tycker jättemycket om dem, men riktigt lika många ska det verkligen inte vara i år. Man behöver ju inte odla flera tusen kilo...
Ska ni fröså? Vad ska ni i så fall välja?

8 kommentarer:

  1. Grattis på ettårsdagen !!
    Visst är det roligt nu att planera och drömma om vilka sorters fröer man skall så snart, snart !
    Har precis i dag klickat hem lite persilja, mangold och spenat från Franchi - deras fröer är ekologiska och man får verkligen massor av fröer i påsarna.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. I år ska jag köpa röd sättlök så fort jag ser den. Förra året var den slut överallt när jag skulle köpa.
    Har också gjort en inventering här hemma och det finns en del fröer men en del beställdes.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har tänkt som du angående blomsterfrön. Men de har väl inte misslyckats, men ibland har jag inte haft plats för plantorna. Egentligen är jag mer intresserad av grönsaker. Men jag har beställt både och. / Britt

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett år med bloggen:) Jag prioriterar som du grönsaksfrö framför blomsterfrö, dock har jag fortfarande inte riktigt gett upp hoppet om blomstren:) Hittade precis hit, återkommer snart igen!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  5. Grattis på bloggfödelsedagen!
    Så välorganiserad du är med dina fröer. Jag är mycket slarvigare... Vet nästan aldrig var jag lägger halvfulla fröpåsar från år till år, så det slutar alltid med att jag köper nya.
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  6. Grattis till ett givande bloggår, och lycka till med det kommande! Ser fram emot att fortsätta läsa dina inlägg.
    Ja nu börjar det bli dags att planera frösådden. I år ska jag vara ute i tid med det, så jag har redan gjort en beställning. Det blev lite gott och blandat...
    Eva

    SvaraRadera
  7. Grattis :) Minimajs tänkte jag också prova i år... för första gången! Spännande att prova lite nytt :) //Victoria

    SvaraRadera
  8. Grattis till bloggen på födelsedagen lite så här i efterhand! Tror minsann att min egen lilla blogg fyller fem nu i januari! Herregud, den borde snart klara sig själv!

    kram Louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.