söndag 23 november 2014

Välkomnande kransar

En sak som är superviktig inför advent är dörrkransar. Så är det i alla fall för mig. Jag har svårt att tänka mig en decembermånad utan en välkomnande krans på ytterdörren.

Igår var jag och yngsta dottern kreativa och skapdade två finfina konstverk som nu pryder våra två ytterdörrar.

 
Jag stod för det enklare hjärtat och nöjde mig med att trycka dit lite kottar och granris. Jag svävade inte iväg alltför mycket eftersom resultatet skulle pryda vår 20-årige sons hus och han är långt ifrån den gulli-gullige typen. :-)



Dottern gjorde krans-mästerverket. Först täckte hon en halmring med granris och cypress ínnan hon dekorerade med kulor, anis och världens charmigaste fågel.

 
 
Så, nu kan advent och december komma!


2 kommentarer:

  1. Båda är jättefina. Är det inte bara en jargong man ska ha, att man inte gillar pynt. Sonen gillar nog dörrpyntet.

    SvaraRadera
  2. Jättefina - både hjärtat och kransen !!!
    Tack för inspirationen, den kan behövas- har inte kommit så långt som till att binda adventskrans än.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.