fredag 14 november 2014

Trädgårdslycka

Så här i slutet av en vecka som har dominerats av vattenskada i vardagsrummet, byggfirma samt täta samtal med försäkringsbolaget så är längtan stor efter den soliga trädgården. Jag hade sannerligen behövt lite pyssel-lycka i trädgården för att väga upp för allt det tråkiga.

Dagens tema i Blommig fredag är Trädgårdslycka, och till bakgrundssorlet av byggfläkten drömmer jag mig bort bland sommarens blommande pärlor.

Min trädgårdslycka är utan tvekan mina dagliljor. Underbara klockor i mängder av färger.









Vill du se fler tolkningar av veckans tema - titta in på Bland rosor och bladlöss.

Trevlig helg!

9 kommentarer:

  1. Tur att det är så lätt att drömma sig bort från vattenskador och annat trist med vackra bilders hjälp. Härliga dagliljor!

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Hoppas att ni får bukt med vattenskadan, sånt är ju inte roligt. Men skönt att du kan drömma dig bort en stund och njuta av de vackra dagliljorna. Härliga bilder/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Låter inte alls kul med vatten läcka! Fina dagliljor. Själv har jag inte fastat för dom än...men vem vet:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Inte kul med vattenläcka. Kan ta ett tag att torka upp den om det pågott länge. Dagliljorna är verkligen vackra och variationsrikedomen verkar oändlig.
    Önskar dig en fin helg och att det löser sig så fort det bara går.
    Anette

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt med vattenskadan hoppas ni snabbt får allt i ordning igen.
    Fina lijor!
    Trevlig helg, hej Ewa :)

    SvaraRadera
  6. Jeg er også glad i dagliljene. Dessverre var ikke blomstringen noe særlig i år.

    SvaraRadera
  7. Så många vackra dagliljor du gläds åt. Jag har satt nya i år hoppas de blommar snart
    Ha en bra dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Oj så många fina dagliljor. Har en vanlig gul sort, som lyser upp i min gula hörna i trädgården. Hoppas det ordnar sig med huset. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt så många fina dagliljor du har.

    Det kan jag kalla trädgårdslycka.

    Trevlig helg

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.