måndag 10 november 2014

Ljuspunkt vid trappan

Mörket faller tidigt om eftermiddagarna. Vid klockan fem är det redan helmörkt. Då är det mysigt med lite välkomnande ljus på trappan.


Två cyklamen och en billig batteridriven ljusslinga från ÖB i en gammal framplockad träkruka tar emot vid entrén. Ett väldigt ekonomiskt och billigt alternativ.

Blommorna står kvar i sina plastkrukor. Jag har bara stuckit ner dem i halm - det gör det lätt att byta ut dem om det skulle behövas.

 
Snart gör december entré och då blir det ett något juligare tema i krukan. Vad det blir har jag än så länge ingen aning om. Jag får helt enkelt se vad som dyker upp. Men en tomte lär det alldeles säkert bli. :-)

4 kommentarer:

  1. Det blir till att grunna till ordentligt. Något liknande ditt skulle jag absolut kunna tänka mig att göra. Det blir snyggt med litet ljus i vid entren.

    SvaraRadera
  2. Fint, välkomnande och rofyllt. Från att cyklamen varit en tantblomma börjar jag gilla den alltmet eller kan det ju vara så att jag blivit tant : )
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Så fint med lite välkomnande belysning på trappan. Det finns så mycket ny belysning att välja på nuförtiden så man kan gör mycket fint av den. Ha det bra. Carita

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Visst är det mysigt med något välkomnande när man kommer hem. Har en hel del lyktor men då är det stearinljus, föredrar belysning på timer så man slipper bry sig till vardags. Är det något speciellt eller man väntar gäster kan man ju dra på lite extra.

    /Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.