onsdag 5 november 2014

Det är en väldigt höstlik sommar nu


Nämen fy vilket tradigt höstväder det är. Regn, regn, regn. Men hösttemperaturer har vi inte riktigt i alla fall, vilket är skönt. Det är ljummet och milt. Och det är visst inte bara jag som tycker det. Meterologerna säger faktiskt att hösten fortfarande inte har kommit till Skåne.

Jaha... sommar utomhus alltså. Det ser inte värst somrigt ut. Man känner inte direkt för att lägga sig i en solstol och sörpla på kall läsk efter middagen.
Om det här inte är höst undrar jag när hösten i så fall tänker komma? Och hur länge den kommer att stanna? Och när kommer i så fall vintern? Våren tänker jag inte undra över, jag tänker utgå ifrån att den börjar komma i mars, precis som den brukar. Då tänker jag börja gräva i trädgårdslandet i alla fall.

Nu (medan det som inte är höst pågår därutanför fönstret) så kurar jag mest inomhus. Jag längtar efter att göra fröbeställningar och lusläser varenda trädgårdstidning jag kan hitta. Förutom det tittar jag på trädgårdsprogram på youtube. Senast idag såg jag avsnitt 25 av årets säsong av Gardeners world. Oj, vad jag gillar det programmet! Det är lärorikt, trevligt och fullt med trädgårdsglädje. Toppen! Så om ni inte redan har sett det så tycker jag ni ska slå till.



Ha en fin kväll!

3 kommentarer:

  1. Gardeners world kanske vore nåt, jag fick ju en padda igår när jag fyllde år. Har brukat låna sonens, de är ju så lämpliga att ha med i sängen, i soffan, vid köksbordet ... Tack för tipset! Här är det grått och någon minusgrad, så får vi nederbörd blir det väl snö. Flög lite igår, men inte så det stannade på backen.

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Det känns litet tidigt, men jag längtar också efter frön. Idag tryckte (ja vad hemskt!) in alla mina växter i garaget. Säkert inte bra alls, men ute är nog ännu sämre.
    Jag gillar också Monty Don. Vilken entusiasm!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, det skall jag titta på, jag har sett några tidigare när dom gick på TV1. Det brukar vara jättebra, jag gillar engelska trädgårdsprogram. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.