lördag 11 oktober 2014

Trädgårdsskatter i oktober

Lavendel, penseer och stockrosor blommar fortfarande i trädgården. De börjar se lite slitna ut visserligen, men blommorna är ändå där trots att vi har kommit en bra bit in i oktober. Härligt!

Egentligen borde jag klippa gräset, men jag tog en titt-runda i grönskan istället. Mycket trevligare. Det här fick jag bland annat se:

Gaillardia och jätteverbena. En härlig kombo som drar till sig allehanda insekter. De gula blommorna lyser som små solar i höstträdgården. Jag gillar det!
 

Elefantgräset har fått vippor i år. Det är första gången vi har fått se gräset blomma hos oss.
 

Jättevallmon har börjat om. Några enstaka blommor har slagit ut och för tillfället
finns mängder med knoppar.

5 kommentarer:

  1. Det har blivit riktigt behagligt väder, så det är roligt att vara i trädgården igen. Om så bara för en fotorunda.
    Vi har inga gräs (jo kvickrot har vi). Jag har inbillat mig att det inte passar hos oss. Men hos andra kan det vara fint. Fin blomning.

    SvaraRadera
  2. Deilig med fortsatt blomstring i Oktober.

    SvaraRadera
  3. Så vackert i solen! Jag tänker som du, först tittrunda, sen eventuellt gräsklippning...
    Ha det bra! Maria

    SvaraRadera
  4. WAAoo, så härligt med vallmo som blommor om nu så sent i oktober !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Härligt att det blommar ännu, bara att tacka och ta emot! Sonen klippte gräset i helgen, undrar om det var sista gången, jag borde gå med grästrimmern för det är lurvigt längs kanterna.

    /Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.