fredag 24 oktober 2014

Fläckvis sommar i trädgården

På de allra flesta ställena i trädgården är det höst. Löven gulnar, faller och förmultnas. Det kala tar över mer och mer. Vackert det också på sitt sätt.

 
 
Men här och var finns det fortfarande sommar! Vilken kraft det är i växterna. Helt makalöst. Himlen är grå och vinden är kall. Själv kryper jag helst ihop i soffan istället för att vara ute, men nyss (när jag för en gångs skull gick ut på en trädgårdsrunda), möttes jag av flera härliga färgklickar. 

 

 

 


2 kommentarer:

  1. Krassen blommar för fullt hos mig också. Den syns även inifrån huset. Man blir glad av att det är litet fläckvis sommar.

    SvaraRadera
  2. Vi bor i zon 3 men vi har också haft nästan sommar ända till nu. I morse hade vi -3 och frost på gräset så nu ger sig det som har varit fint länge. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.