lördag 16 augusti 2014

Flottaste Flotten

Jisses vad dagarna går! Mannen bygger om garaget, jag planterar växter vid ruinen, skördar i min finfina köksträdgård, vi handmatar sköldpaddor med lax och räkor samt njuter i växthus och trädgård. Som ni hör händer det saker mest hela tiden. Jag ligger långt efter med bloggandet.

Idag har jag besökt Trädgårdsgillet. Det är ett tre-dagars evenemang i Landskrona som går av stapeln mitt i augusti varje år. Det är underhållning, föreläsningar, trädgårdsloppis, marknad och annat trevligt. Trädgårdstokar från när och fjärran brukar röra sig vid Citadellets yttre vallgrav där den största delen av Trädgårdsgillet är placerad. Himla trevligt brukar det vara. Så även idag.

En av händelserna är "Flottaste Flotten". Företag och föreningar kan anmäla sig dit och alla har samma förutsättningar - att på en yta av 3x3 meter bygga upp en trädgårdsmiljö. Under Trädgårdsgillet röstar besökarna och under pompa och ståt koras tillslut vinnaren av "Flottaste Flotten" på söndag eftermiddag.

Min syster och hennes kollega är med i år. Jo, deras företag Trädgårdsidyll har fixat ihop en flotte. (Hör ni hur otroligt stolt jag är?) Naturligtvis är det den snyggaste flotten och det skulle förvåna mig väldigt om de inte drar in första priset i morgon.

Här nedan kommer lite halvbra bilder på samtliga bidrag. Flotte nummer 3 röstar vi på. Eller hur? :-)













11 kommentarer:

  1. Himla trevlig idé med att skapa en miniträdgård på en flotte. Klart att nr 3 ska vinna. Den är fin utan att ändå bli för mycket på en flotte.
    Kram Luna

    SvaraRadera
  2. Så roligt och klart att 3an ska vinna!

    SvaraRadera
  3. Vad kul tävlingside´. Alla är trevliga. Och Landskrona koloniomräde är SÅ fint. Som en hel leksaksstad.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga och fantasifulla flottar! Roligt att få ta del av dem! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Men vilken jätterolig idé! Självklart är det nr 3 man skulle vilja flyta längsmed floden på!

    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Så fina flottar och kul ide om man bor nära vatten. Ha det fint.Carita

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiska flottar! Vilken idérikedom de har haft och roligt med så stor variation. De ser så välgjorda ut allihop. Klart jag hoppas att 3:an vinner! ; )
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  8. Vilken kreativ idé med de fina flottarna - nr 3 var absolut den finaste !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  9. Hej, hej vilken trevlig blogg du har! Vilka" kreativa flottar" kul att se!
    Sen gillar jag din ruin, är sugen på en själv.

    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Oj vilken kul idé! Och så mycket kreativitet på så liten yta!
    Flotte nr 3 är nog mest lik min egen smak, men rent visuellt så gillar jag flotte nr 8.
    Läckert!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.